Na základě přehledové analýzy na tuto problematiku zaměřených studií a vlastní dlouhodobé výzkumné i praktické činnosti budou shrnuty základní podobnosti a rozdíly týmového a individuálního koučování. Na pozadí Kirkpatrickova modelu bude komentováno měření efektivity individuálního i týmového koučování.
Podrobněji bude věnována pozornost postižení změn v oblasti týmové spolupráce i komunikace. Detailněji bude vysvětlen zejména postup, který využívá při koučování týmů sociomapování.
Sociomapování je autorsky původní metoda, která v současnosti umožňuje se softwarovou podporou rychlý sběr dat týkajících se aktuální i optimální frekvence komunikace, jakož i její kvality. Po připomenutí celého postupu sociomapování - od sběru dat až po závěrečnou vizualizaci a facilitaci zpětné vazby - budou prezentovány údaje o reliabilitě a validitě této metody.
Následně bude představeno několik konkrétních případových studií, kde bylo sociomapování využito k postižení změn. U těchto projektů budou zároveň zmíněné intervence, které k těmto změnám vedly.
Závěr příspěvku se zaměří na shrnutí nejlepší praxe v oblasti týmového koučování.