Vyučovací proces je soubor nepřeberného množství činností a metod, které by měly vést k jednomu určitému cíli a to kvalitnímu vzdělání každého vzdělávaného jedince. V dnešní době mnoho autorů vynáší do popředí pojem nadaný či talentovaný žák.
Všichni tito autoři upozorňují na nedostatky a polopravdy, které ovlivňují přístup jednotlivých pedagogů a pedagogických pracovníků k nadaným žák ům. V české legislativě je proces vzdělávání nadaného žáka sice formulován.
Nalezneme mnoho pedagogů, kteří se během jejich několikaleté praxe vůbec s danou formulací nesetkali a tedy v konečném důsledku s nadanými žáky vůbec během vyučování ,,nepočítali". Toto zjištění nás vedlo k realizaci výzkumného šetření založeného na škálovém dotazníkovém šetření vytvořeném a předloženém studentům prvního a druhého ročníku navazujícího magisterského studia učitelství odborných přírodovědných předmětů pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.
Cílem výzkumného šetření bylo zmapovat postoje budoucích učitelů přírodovědných předmětů k nadaným žákům.