Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování (FIE) je mezinárodně uznávaným nástrojem používaným k nápravě obtíží v učení a k rozvíjení poznávacích schopností člověka, u běžné populace, jedinců s poruchami učení či mentálním handicapem, při práci se seniory či dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí (srov. Feuerstein a kol. 2014, Málková 2008, Pokorná 2006).
V českém prostředí se tato metoda používá díky překladu doc. Věry Pokorné od roku 2000, kdy se také začalo jednat o licenční práva pro založení autorizovaného výcvikového centra v Praze.
Základní principy FIE budou shrnuty v první části příspěvku, poté se zaměříme na možnosti využití FIE v české pedagogické praxi a na pozici FIE v souvislosti s didaktikou českého jazyka a kurikulárními dokumenty pro základní vzdělávání a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.