Populismus je fenomén, jehož význam v posledních letech roste a to jak v politickém systémech, tak poliologii. Existuje mnoho podnikatelů, kteří vstupují do politiky s novým typem stranických projektů.
Projekty podnikatelů nemohou být analyzovány jen jako "tradiční"politické strany, protože je zde přítomen silný aspekt mobilizace. Proto je hlavním cílem tohoto článku využít k anal ýze rámec studia sociálních hnutí.
Dimenzemi této analýzy je členství a rekrutace, mobilizace materiálních zdrojů, mobilizace ideologických a politických zdrojů a repertoár jednání. Analýza byla provedena na třech příkladech podnikatelského populismu - Andreji babišovi, Karlu Janečkovi a Tomiu Okamurovi.
Analýza ukazuje, že navzdory podstatným rozdílům ve členstvu a materiálních zdrojích, je možné nalézt podobnosti v dimenzi ideologických a politických zdrojů. Takový přístup ukazuje na užitečnost srovnání případů, které mohou být z hlediska organizace rozdílné, ale podobné ve smyslu širšího fenoménu - konkrétně politických projektů podnikatelů.