Poster prezentuje dosavadní výsledky pilotní studie posuzovacích škál pro hodnocení adaptivních schopností u dětí. Tento nástroj je vytvářen v rámci činnosti Národního ústavu pro vzdělávání jako posuzovací škála pro posouzení chování dítěte rodičem a učitelem dítěte.
V rámci úvodní pilotní studie bylo sesbíráno téměř 60 dotazníků škály napříč utvářenými formami pro učitele, pro rodiče a rovněž pro rodiče formou strukturovaného rozhovoru. Účelem studie bylo ověřit srozumitelnost instrukcí, odpověďové škály, srozumitelnost a jednoznačnost položek, relevantnost praktických příkladů v rámci jednotlivých položek, schopnost respondenta položky zodpovědět atp. Po úpravách škály na základě první pilotáže byl proveden elektronický sběr dat dotazníkové formy nástroje pro rodiče s cílem získat informace o obvyklém hodnocení dětí v jednotlivých položkách napříč věkovými skupinami a v závislosti na dalších charakteristikách (SES, zařazení do vzdělávacího programu, diagnóza mentálního postižení, ADHD nebo PAS).