Cílem článku je popsat typ obsahu, který české poliické strany sdílely na Facebooku během volebních kampaní v letech 2010 a 2013 a zjistit, jaká témata ze svého programu tam prezentovaly. Prezentací své politiky by strany měly získat větší vliv při nastolování veřejné agendy.
Dalším cílem bylo zjistit, jestli se strany na Facebooku zaměřovaly na stejná témata jako ve svých volebních programech. To by mělo naznačit, jestli strany na Facebooku cílily na specifické segmenty voličů.
K analýze facebookových profilů a volebních programů byla použita obsahová analýza. Ta odhalila, že strany většinou přes Facebook informovaly o svých kampaních.
V části příspěvků ale také seznamovaly uživatele se svým politickým programem. Politické strany se tak zřejmě pokoušely přes Facebook nastolit veřejnou agendu.
Nejčastějšími tématy programových příspěvků byly ekonomika a sociální politika, což bylo zřejmě způsobené ekonomickou krizí a dominantní pozicí socioekonomického štěpení v české společnosti. Jedním z nejčastějších témat byla v roce 2013 také spravedlnost, což je nejspíše následek řady korupčních skandálů, které v té době ovlivňovaly společnost.
Struktura témat ve volebních programech a na Facebooku byla rozdílná, ale zdá se, že strany na Facebooku cílí na své tradiční voličské skupiny a nikoli na specifické segmenty, které jsou tam zastoupené.