Charles Explorer logo
🇨🇿

Integrace žákyně s epidermolysis bullosa dystrophica do tělesné výchovy na prvním stupni základní školy

Publikace na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
2016

Abstrakt

V českém školství je patrný trend podpory integrace žáků s tělesným postižením. Začlenění žáka se závažným onemocněním do vyučování s sebou nese celou řadu úskalí.

Ta jsou nejvýraznější při výuce tělesné výchovy (TV), kde jsou důsledky tělesného postižení největším handicapem. Cílem práce je poukázat na možnosti integrace žáka se závažným progresivním onemocněním do TV na 1. stupni základní školy (dále jen ZŠ).

Metodika: Výzkumné šetření proběhlo zpracováním případové studie žákyně s onemocněním epidermolysis bullosa dystrophica (EBD) integrované do běžné základní školy. Dílčí výzkumná šetření probíhala jak se žákyní, tak s učiteli, spolužáky, asistentkou pedagoga a rodinou dívky.

Jako metody sběru dat byly využity dotazníky, rozhovory a analýza odborné dokumentace