Přehledová studie si klade za cíl zmapovat hlavní témata výzkumu meziškolní mobility, jevu, který je možné definovat jako přestupy (transfery) žáků z jedné školy na jinou z důvodů odlišných než normativní postup na vyšší úroveň vzdělávání. Zároveň přináší přehled anglické a návrh české terminologie tohoto jevu.
Studie zpracovává 85 výzkumných statí, převážně publikovaných v recenzovaných časopisech v období let 1991-2015. Nejčastěji studovaným tématem s dlouhodobou tradicí výzkumu je dopad meziškolní mobility na školní výsledky žáka.
Dalšími tématy jsou popisná statistika četnosti jevu v populaci, vliv na sociáln í začlenění žáka a na další vývojově významné aspekty, dopad na jeho rodinu, na školu a učitele, souvislost s tržně pojatými modely zvyšování kvality edukace a s hodnocením kvality školy. Napříč většinou výzkumů prochází snaha odlišit vliv samotného přestupu žáka od dalších souvisejících proměnných, zejména charakteristik rodin dětí, které často mění školu.
Významným zjištěním je také naprostá převaha kvantitativních a nedostatek kvalitativních nebo etnografických výzkumů.