Charles Explorer logo
🇨🇿

DIYLab jako výzva pro vzdělavatele učitelů učit se o učení svých žáků

Publikace

Abstrakt

Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy je od ledna 2014 zapojena do tříletého EU projektu DIYLab 1 , v němž se pokusila ve výuce budoucích učitelů aplikovat filozofii a principy DIY (Do It Yourself). V DIY aktivitách, které si budoucí učitelé PedF v průběhu projektu vyzkoušeli, byla snaha podporovat badatelsky orientované učení, týmovou spolupráci, autonomní učení studentů, přispět k rozvoji jejich digitální gramotnosti a rozvíjet mezipředmětové a mezioborové vztahy.

Budoucí učitelé tak měli příležitost seznámit se s vyučovacím přístupem, který budou moci aplikovat v učitelské praxi se svými žáky. Zařazení DIY aktivit do školního vzdělávání je příležitostí, jak věnovat hlubší pozornost vlastnímu procesu učení žáků, podporovat jejich autonomní učení a využít jejich znalostí a dovedností získaných v mimoškolní činnosti.

Klíčová slova