Charles Explorer logo
🇨🇿

Využívání sociálních sítí v knihovnické praxi - vizualizace dat

Publikace na Filozofická fakulta |
2016

Abstrakt

Knihovnám se díky online sociálním sítím otevřel prostor nejen pro marketing a komunikaci se svými uživateli,ale i pro upevňování jejich postavení a role ve společnosti, která se vyvíjí a mění. Knihovny opakovaně čelí novým výzvám. Účinné vyžití nových médií, technologií a sociálních sítí nabízí nové příležitosti pro sdílení informací díky stále dostupnějším nástrojům a komunikačním kanálům.

Pro efektivnější využití nových médií je třeba mít připravenou strategii komunikace, monitorovat situaci, a také výstupy ze sociálních sítí měřit a analyzovat. V článku analyzuji aktivity knihoven na sociální síti Facebook.

Zjišťuji dopady činností na vybraném vzorku veřejných knihoven z České republiky a Kanady. Na základě zvolených metrik jsem připravila analýzy a vizualizace dat a pokusilase o jejich interpretaci.