Charles Explorer logo
🇨🇿

Zraková paměť jako determinant rozvoje komunikačních kompetencí a kompetencí k učení u žáků se sluchovým postižením

Publikace na Ústřední knihovna, Pedagogická fakulta |
2016

Abstrakt

Příspěvek se zabývá dílčími výsledky výzkumného projektu zaměřeného na sledování úrovně zrakové paměti, a s ní související zrakové pozornosti, u dětí a žáků se sluchovým postižením ve věkové kategorii 6 - 8 let. Pro možnost komparace se skupinou slyšících dětí a žáků stejného věkového rozmezí byly zvoleny čtyři subtesty zaměřené na aktuální stav zrakové paměti a pozornosti, jež jsou součástí dvou standardizovaných testů.

Následná analýza získaných dat sloužila k ověření hypotézy o vlivu kompenzačního mechanismu při zpracování zrakových vjemů u osob se sluchovým postižením na úrovni CNS. Analýza získaných dat měla ověřit, zda skupina dětí a žáků se sluchovým postižením bude vykazovat oproti skupině slyšících vrstevníků lepší výsledky týkající se zrakové paměti a pozornosti.