Charles Explorer logo
🇨🇿

Současné kurikulum primární školy v žákovských portfoliích

Publikace na Pedagogická fakulta |
2016

Abstrakt

V příspěvku je představeno současné kurikulum primární školy nahlížené prostřednictvím žákovských portfolií a jejich prezentací žáky pátého ročníku základní školy, která spolupracuje s Pedagogickou fakultou Univerzity Karlovy v Praze. Základními výzkumnými otázkami, na které jsou hledány odpovědi, jsou: Jaký je obraz kurikula primární školy v analyzovaných žákovských portfoliích a jejich prezentacích a jak koresponduje s akcenty kurikulární reformy v České republice? Jaké místo má žákovské portfolio v kurikulu primární školy a jaké jsou jeho možnosti? Obraz kurikula primární školy je utvořen na základě analýzy padesáti žákovských portfolií a jejich prezentací, rozhovorů se žáky a třídní učitelkou a pozorování ve výuce v letech 2013 až 2015.

Závěry příspěvku směřují k postižení podmínek a souvislostí získaného obrazu kurikula primární školy a ke zpřesnění významu žákovského portfolia a práce s ním v kurikulu primární školy.