V příspěvku budou prezentovány klíčové výstupy projektu Koncepce a ověření nového modelu klinické školy v procesu pregraduální přípravy studentů, který byl řešen v letech 2014 - 2015 na Pedagogické fakultě UK v Praze. Jeho cílem bylo navrhnout model klinické školy a pilotně ověřit vybrané znaky klinické školy, zejména klinické pojetí pedagogických praxí. Úvodní část bude věnována pojetí klinické školy a klinických praxí v širším kontextu aktuálních trendů v přípravě učitelů s důrazem na vyjasňování klíčových konceptů - reflektivní model učitelského vzděl ávání, klinicky založená příprava učitelů, klinická praxe, klinické zkušenosti.
Další část je zaměřena na reflexi výsledků ověřování nových forem klinické praxe a s ní provázaných kurzů. Zvláštní pozornost je věnována přínosu těchto inovativních přístupů jak z hlediska učitelů vysoké i základní školy, tak optikou participujících studentů.
Závěrem budou prezentovány další příklady dobré praxe - inovativní aktivity, které charakterizují klinickou školu jako vyšší úroveň spolupráce fakultní a vysoké školy při přípravě budoucích učitelů.