Text popisuje koncepční východiska a výsledky dosažené v rámci studentského projektu NaFilM: Národní filmové muzeum, jehož cílem je pozdvihnout neuspokojivou veřejnou prezentaci národního filmového dědictví a rovněž zkoumat dosud nevyužitý komunikační potenciál filmového média ve výstavním prostoru. Několik přístupů, které byly představeny v pilotní výstavě Na film!, ukazovalo, jak film jako médium může být využit jinými způsoby, než v podobě exponátu či fetišistického objektu.
Film může fungovat jako prostředek aktivního vzdělávání a zároveň kreativního vývoje kritického myšlení, pokud jsou zohledněny jeho sociální kontexty a jeho funkce jsou neformálním způsobem využívány v interaktivních instalacích. Role projektu NaFilM na pozadí současných trendů ve filmové výchově je tak zásadní otázkou, která umožňuje přemýšlet o otevřenějším přístupu k tomuto typu vzdělávání, jež by přesáhlo prostor kina či školní třídy.