Disertační práce se zabývá praktickou práci studentů ve výuce fyziky, konkrétně se zaměřuje na pří- pravu a realizaci praktických cvičení středoškolských studentů v Interaktivní fyzikální laboratoři (IFL) provozovanou Matematicko-fyzikální fakultou Univerzity Karlovy v Praze. Práce obsahuje stručný popis praktické práce jako jedné z výukových metod s důrazem na její cíle, efektivitu a různé varianty zadání.
Dále je v práci popsána koncepce IFL a to včetně jejich východisek, z nichž jedním byl dotazníkový průzkum mezi českými učiteli. Stěžejní částí práce jsou teoreticky i experimentálně zpracované čtyři tematické celky ve formě vhodné pro použití při praktických cvičení v IFL.
Všechny připravené aktivity byly ověřeny v praxi. V práci jsou rovněž popsány výsledky dotazníkových výzkumů mezi studenty a učiteli.
U studentů se šetření zaměřilo na průzkum jejich subjektivní zkušenosti s činnostmi při praktických aktivitách v IFL. Učitelé byli požádání o zhodnocení připravených aktivit a práce IFL.
K práci jsou přiloženy všechny vytvořené materiály.