Publikace se zabývá stářím a procesem stárnutí z hlediska funkčního, psychosociálního a edukačního. Sledovanou problematiku nahlíží interdisciplinární optikou a opírá se o výzkumná šetření provedená autorem textu a dále o komparaci vybraných ukazatelů demografických, ekonomických, andragogických, sociálních a biologických.
V současné společnosti je stáří ve své selektivní podobě jedním z aktuálních politických témat. Společenské a humanitní vědy samy začaly reagovat na potřeby společnosti i jedince a tuto problematiku exaktně a systematicky rozpracovávají.
Od původního tradičního konceptu institucionálního (neformálního) vzdělávání seniorů až po dnešní moderní trendy vycházející z holistického pohledu na člověka, filozofického hledání jeho místa ve společnosti, kdy dominují témata jako mezigenerační solidarita, kvalita života a možnosti důstojného stáří. Z andragogického hlediska je klíčový především pohled edukační teorie a praxe s důrazem na výchovně-vzdělávací, sociální a poradenské přístupy.