Charles Explorer logo
🇨🇿

Postoje a názory žáků při práci se školními měřicími systémy a badatelsky orientovanými úloham

Publikace na Přírodovědecká fakulta |
2016

Abstrakt

Příspěvek se zabývá analýzou a hodnocením odpovědí na dotazy zaměřené na laboratorní práci žáků s využitím školních měřicích systémů (MBL - Microcomputer based laboratory, Probeware) a s badatelsky orientovanými úlohami. Příspěvek se snaží, s využitím poznatků a zkušeností získaných při vedení kurzů s využitím školních měřicích systémů, zejména zhodnotit přístup žáků k práci se školními měřicími systémy a identifikovat hlavní problémy, které mohou práci se školními měřicími systémy komplikovat po technické i didaktické stránce.

Dále se příspěvek snaží identifikovat, do jaké míry jsou žáci schopni využít navržené badatelské úlohy k samostatné práci, jaká je role učitele a jak je rozdělena učitelova pozornost mezi technické a didaktické části (či aspekty) využití školních měřicích systémů ve výuce. Dotazníkového šetření se zúčastnilo více než 150 žáků ze 3 středních škol v ČR a v jeho rámci bylo realizováno více než 10 laboratorních cvičení.