V tomto příspěvku chceme poukázat na možnost spojení aktuálního tématu transgenních plodin s aktivním přístupem žáků k získávání informací. Problematika transgenních plodin a jejich využití v zemích třetího světa je ve středoškolské výuce spíše okrajová.
Jelikož se jedná o zajímavé téma, které získává celosvětově stále na větším významu, zasloužilo by si ve výuce, vzhledem k mezioborovému přesahu i společenskému dopadu, více pozornosti. Proto mu byl také věnován prostor ve 2. a 3. čísle 25. ročníku tohoto časopisu v příspěvku Transgenní plodiny I a II.
Informace týkající se tématu však není nutné předkládat žákům pouze v textové podobě, respektive výkladem, ale lze využít takové metody výuky, v rámci kterých žáci samostatně aktivně získávají informace a jsou nuceni nad nimi p řemýšlet. Jednou z nich je individuální či skupinové řešení úloh opírajících se o texty, grafy, obrázky nebo tabulky.
Příklady takovýchto úloh uvádíme.