Charles Explorer logo
🇨🇿

Předškolní pedagogika

Publikace na Pedagogická fakulta |
2016

Abstrakt

Rozebírá základní otázky současné předškolní pedagogiky jako teoretickou základnu pro vlastní reflexi s nabídkou jak využít poznatků v praxi. Na základě sledování odrazu proměn vzdělávacích cílů vysvětluje obsah, prostředky a podmínky předškolního vzdělávání v současném osobnostně orientovaném vzdělávacím systému.

Z hlediska možnosti didaktické strukturace podrobně charakterizuje základní činnosti předškolního dítěte, hru, učení a pracovně tvořivou činnost. Jako inspiraci přináší ukázky a náměty pro hodnocení výsledků předškolního vzdělávání i podněty pro pedagogickou reflexi a diagnostiku.

Zdůrazňuje etický rozměr role učitele a princip individualizace vzhledem k potřebám dítěte. Kniha je určena nejenom studentům oboru učitelství pro mateřské školy na vyšších odborných školách a pedagogických fakultách, studentům oboru předškolní pedagogika, učitelkám mateřských škol, pedagogickým pracovníkům předškolního vzdělávání ale především všem, kteří chtějí získat nové informace a nechat se jimi inspirovat.,