Charles Explorer logo
🇨🇿

O smyslu snahy "poučit z historie" : Učitelské výzvy tématu holocaust v pozdně moderním/postmoderním kontextu

Publikace na Ústřední knihovna |
2017

Abstrakt

Konferenční příspěvek doplněný prezentací odhaluje některé aspekty modernity, které holokaust umožnily, jako stále přítomné, a to i při vytváření způsobu vzpomínání na tuto událost. Dokládá to na příkladech některých tematických historických filmů a problematizuje zažitý přístup k tématu ve školní výuce.

Nabízí srovnání s porajmos, který vnímá ve školní výuce jako upozaděný a nabízí určitou interpretaci tohoto stavu. Příspěvek si kladl za cíl otevřít diskusi na toto téma, a to i za cenu možné kontroverze.

Jeho základní myšlenkovou osou je snaha na konkrétních příkladech z umění a pop-kultury zasadit do současného kontextu a rozšířené praxe některé základní myšlenky publikace Zigmunta Baumana Modernita a holocaust.