Charles Explorer logo
🇨🇿

Interkulturní specifika a cestovní ruch

Publikace na Fakulta humanitních studií |
2017

Abstrakt

V globalizovaném světě se stále více pomyslně stírají hranice jednotlivých států, ať již v důsledku cestování lidí ve volném čase, či cestování za prací a pracovními povinnostmi. V oborech cestovního ruchu tak čím dál výrazněji stoupá potřeba vyznat se v kulturních rozdílech, orientovat se v nich a na základě zmíněných znalostí eliminovat případná nedorozumění mezi poskytovateli služeb, rezidenty a přijíždějícími turisty.

Publikace se proto primárně věnuje problematice kulturních rozdílností z pohledu základního členění kultur, jejich specifik a hodnotových paradigmat a jejich využití v příjezdovém cestovním ruchu České republiky. Publikace může být pomocníkem zejména pro manažery hotelu, cestovních kanceláří, ale i pro průvodce a další pracovníky cestovního ruchu.

Pomocníkem, který poradí, proč se turisté té které kultury chovají neobvykle, zvláštně či nepochopitelně, a může tak být klíčem k úspěchu na poli konkurenčního boje.