K sondování trhu dochází v případě, že jeden či více subjektů nabízejících investiční nástroj, který je přijat k obchodování na regulovaný trh, mnohostranný obchodní systém či organizovaný obchodní systém, a to mimo řádné obchodování na těchto převodních místech. K sondování trhu může docházet za využití celé řady způsobů komunikace, z pohledu právních předpisů jsou ovšem problematické situace, kdy jsou zájemcům o koupi či upsání investičního nástroje zároveň sdělovány vnitřní informace, které mají vliv na kurz investičního nástroje na některém z veřejných trhů.
Pokud nicméně nabízející subjekt vnitřní informace poskytuje, především pak s cílem vzbudit zájem potenciálních investorů o předmětný investiční nástroj, jsou tyto obchodní aktivity podřízeny poměrně přísným administrativním požadavkům. Následkem tohoto ovšem předmětné aktivity není klasifikována jako protiprávní, ovšem pouze při plném dodržení právního režimu stanoveného pro provádění sondování trhu.