K sondování trhu dochází v případě, že jeden či více subjektů nabízejících investiční nástroj, který je přijat k obchodování na regulovaný trh, mnohostranný obchodní systém či organizovaný obchodní systém, a to mimo řádné obchodování na těchto převodních místech. K sondování trhu může docházet za využití celé řady způsobů komunikace, z pohledu právních předpisů jsou ovšem problematické situace, kdy jsou zájemcům o koupi či upsání investičního nástroje zároveň sdělovány vnitřní informace, které mají vliv na kurz investičního nástroje na některém z veřejných trhů.
Pokud nicméně nabízející subjekt vnitřní informace poskytuje, především pak s cílem vzbudit zájem potenciálních investorů o předmětný investiční nástroj, jsou tyto obchodní aktivity podřízeny poměrně přísným administrativním požadavkům. Následkem tohoto ovšem předmětné aktivity není klasifikována jako protiprávní, ovšem pouze při plném dodržen í právního režimu stanoveného pro provádění sondování trhu.