Přehledová studie předkládá pediatrické veřejnosti tematiku, která v České republice není zatím předmětem hlubšího zájmu, třebaže je pro péči o dětské pacienty důležitá. Jedná se o případy, kdy zdravotník ví, co by bylo správné pro dětského pacienta udělat, ale vnější překážky (ekonomické, tlak nadřízených, spolupracovníků, rodičů) mu znemožňují takový postup uskutečnit. Studie shrnuje zahraniční zkušenosti a strukturuje je do čtyř oddílů:
1. definuje pojem morální distres a pojmy jemu příbuzné;
2. uvádí jako příklad dva modely morálního distresu;
3. seznamuje s diagnostickými postupy (kvantitativními, kvalitativními a smíšenými);
4. ilustruje hlavní směry výzkumu tohoto jevu. Upozorňuje, že pozornost badatelů se zatím soustřeďuje na morální distres, jemuž jsou vystaveni lékaři a sestry v nemocnicích. Stranou zatím zůstává zkoumání morálního distresu, s nímž se potýkají zdravotníci v ambulantních zařízeních.