Charles Explorer logo
🇬🇧

POSTOJE VŠ STUDENTŮ VŮČI OBÉZNÍM

Publication at Faculty of Physical Education and Sport |
2017

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Abstract

Projekt se zaměřuje na postoje k osobám s nadváhou. Konkrétně pak na postoje budoucích učitelů a psychologů (konkrétně českých a slovenských VŠ studentů tělovýchovných fakult a VŠ studentů pedagogiky).

Cílem je zjistit míru předpojatosti a z toho vyplývající diskriminaci obézních osob (zejména pak dětí a studentů) při tělesné výchově a zájmové sportovní činnosti a přispět tak k edukaci budoucích učitelů, trenérů a dalších osob působících v oblasti TV a sportu a vzdělávání. Širším záměrem je redukovat negativní postoje u jedinců, kteří mají velký vliv na formování vztahu společnosti vůči lidem s nadváhou, ale i sebehodnocení samotných obézních. Výzkum v ČR a na Slovensku bude navazovat na existující podobně zaměřené zahraniční výzkumy zkoumající negativní postoje vůči lidem s nadváhou a jejich diskriminaci.

Klíčová slova: VZTAH MEZI STANDARDY TĚLESNÉ VÝCHOVY A POHYBOVOU GRAMOTNOSTÍ , s.419- 429. ROSTISLAV HAVEL Základní škola a mateřská škola Herálec, Herálec 38, 582 55 Herálec Souhrn/Abstrakt České kurikulární dokumenty prochází občasnými úpravami, které reagují na aktuální témata ve vzdělávání a v celé společnosti.

Teoretická studie se zabývá Standardy základního vzdělávání pro tělesnou výchovu a pohybovou gramotností. Nejdříve byla provedena analýza a popis současné podoby obou pojmů na základě pěti stanovených kategorií.

Následně v článku přinášíme nalezení vztahu mezi pohybovou gramotnost a standardy daného oboru, které mohou mít vliv na tělesnou výchovu, přestože nejsou povinnou součástí RVP ZV. Vymezený pojem pohybové gramotnosti je ve standardech pro vzdělávací obor Tělesná výchova imanentně zachycen v některých indikátorech, u nichž nalézáme shodné znaky.

Standard TV umožňuje žákům základních škol v omezené míře identifikovat oblasti pohybové gramotnosti, ve kterých jsou dobří a zároveň, kde mají nižší úroveň.