Vzdělávání pro udržitelný rozvoj stojí dlouhodobě v centru zájmu odborníků na celém světě a odráží všeobecnou snahu mezinárodních politik vzdělávat populaci tak, aby byly dosaženy cíle udržitelného rozvoje. Zcela novou výzvou na globální úrovni jsou tzv.
Cíle udržitelného rozvoje (Sustainable Development Goals - SDGs), které byly v rámci agendy udržitelného rozvoje OSN přijaty v roce 2015 (OSN 2015). Tyto Cíle definují mj. nutnost rozvíjet u žáků znalosti a dovednosti potřebné k podpoře udržitelného rozvoje.
Na základě všeobecného přijetí Cílů, mj. také Českou republikou, lze očekávat, že problematika udržitelného rozvoje se stane více akcentovaným tématem všeobecného vzdělávání. Příspěvek se zabývá tím, jak mohou být pro zvýšení povědomí žáků o dané problematice využity indikátory udržitelného rozvoje.
Diskutovány jsou indikátory, které mají vztah k přírodovědnému vzdělávání, resp. výuce chemie.