Charles Explorer logo
🇨🇿

Psaní v češtině jako cizím a druhém jazyku - metoda blended learning

Publikace na Filozofická fakulta |
2017

Abstrakt

Příspěvek nabízí jedno lingvodidaktické řešení rozvoje dovednosti psaní pomocí blended learningu. Představuje rozsáhlé dotazníkové šetření o procesech a strategiích psaní v prvním a druhém jazyku, kterého se zúčastnilo 482 respondentů ze 49 zemí na jazykové úrovni B1 až C1.

Dále výsledky kvalitativní analýzy výkladových a argumentačních esejí, k jejichž sběru došlo v běžných hodinách výuky psaní a jejichž autory byli vysokoškolští studenti češtiny jako cizího či druhého jazyka. Tyto výsledky jsou návazně konfrontovány s rozborem písemných prací analogické skupiny respondentů podrobené blended learningové výuce psaní.

Analýzy textů se zaměřily na informativnost, strukturu, kohezi a koherenci i na gramaticko-lexikální aspekty a na (ne)výhody rozvoje psaní pomocí blended learningu.