Příspěvek se zabývá možností atribuce středověkých uměleckých děl jednomu autorovi na základě výskytu shodných šablonových motivů. Východiskem je teorie přednesená T.
Edelem, který uvedl do souvislosti dvě památky, skříň z Českého Dubu a plochý dřevěný strop kostela v Oberndorfu, a spojil jejich autorství s tzv. Mistrem šablonového konvolutu.
Během výzkumu šablonové malby ve střední Evropě realizovaného autorkou v letech 2015-2016 byl původní soubor rozšířen o čtyři nové lokality (Kirchgattendorf - patronátní lavice, Reinstädt a Črna pri Kamniku - ploché dřevěné stropy, Etzoldshain - fragmet západní empory). Rozdílný stav dochování dokumentovaných motivů vztažený k dataci vzniku zmíněných památek ukazuje na existenci několika dílen, součástí jejichž vybavení byly šablony stejných motivů založených na společné, avšak neznámé předloze.