Text se zabývá pojetím řemesla ve všeobecném, zejména základním vzdělávání. Studuje Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání (dále jen RVPZV) a další vybrané vzdělávací dokumenty, aby prozkoumal, jak tyto dokumenty o řemesle hovoří.
Zkoumá, nakolik jsou zmínky o řemesle v dokumentech podloženy cílem profesní orientace. Toto účelové pojetí článek problematizuje a naznačuje jeho možná úskalí v konfrontaci s rozvojovými cíli několika vzdělávacích oblastí RVP ZV.
Ukazuje, že v těchto oblastech je rozvíjení řemeslných dovedností často marginalizováno, a klade otázku po příčinách a důsledcích této marginalizace. Dále text otevírá otázku, zda se tak spolu s modernistickou kritikou odmítaným stereotypem, pochopeným jako opak tvorby, nedopatřením neocitají na "vedlejší koleji" také pojmy dovednost, fortel a um, které mají specifický význam pro tvorbu. Článek dále diskutuje možnosti a potenciality využití řemeslných činností ve všeobecném vzdělávání.