Stať předkládá strukturovaný vhled do problematiky učitelského vzdělávání v oblasti podpory zdraví. Zahrnuje ohlédnutí za vývojem vysokoškolské přípravy učitelů výchovy ke zdraví na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
Na základě výstupů realizovaných výzkumných studií odhaluje současný stav plnění programu podpory zdraví v základních a středních školách. Zároveň se zaměřuje na zapojení absolventů oboru výchova ke zdraví do pedagogické praxe a následně upozorňuje na propojenost aktuálních problémů edukace v tomto oboru s učitelským vzděláváním.
V příspěvku jsou uvedeny výsledky analýzy potřeb pedagogické praxe při implementaci oboru Výchova ke zdraví do školního kurikula a specifikovány nové výzvy směřující ke zkvalitňování přípravy pedagogických pracovníků v oblasti podpory zdraví. Klíčovým požadavkem je systémové rozvíjení zdravotní gramotnosti všech pedagogů.
Pro přípravu učitelů výchovy ke zdraví je doložena potřeba operativněji na pedagogických fakultách reflektovat probíhající transformaci kurikula výchovy ke zdraví v úrovni primárního a sekundárního vzdělávání a v tomto smyslu aktualizovat akreditované studijní programy.