Severočeské město Doksy se společně se svou osadou Staré Splavy pokoušelo od konce 19. století využít vzrůstající obliby cestovního ruchu k překonání své perifernosti. Podobně jako mnohá jiná města té doby proto usilovalo etablovat se jako lázně.
Pro vytvoření svého lázeňského image nasazovaly Doksy do druhé světové války různé strategie, z nichž jsou v předkládané studii představeny jen tištěné propagační materiály, a to inzeráty, průvodce, prospekty a různé obrázky. V popředí zájmu přitom stojí otázka, jak se tyto reklamní prostředky v první polovině 20. století vyvíjely a jak se v nich proměňoval vztah mezi textem a obrázky.
Jelikož analyzované prameny dosud v historiografickém výzkumu nebyly dostatečně zohledněny, poukazuje studie rovněž na možnosti jejich využití při budoucím bádání o různých aspektech městského image. Tím se závěry výzkumu stávají inspirativní i pro badatele mimo oblast Českolipska.