Charles Explorer logo
🇨🇿

Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů

Publikace na Pedagogická fakulta |
2018

Abstrakt

Monografie má charakter teoreticko-empirické práce. Teoretická východiska zahrnují reflektivní přístup ke vzdělávání učitelů a teorii profesního portfolia.

Jsou cíleně inspirována zvláště frankofonními odbornými zdroji. Monografie zahrnuje reflektivně-deskriptivní studii konkrétního případu zavádění a využívání pedagogického portfolia ve studijním programu Učitelství pro 1. stupeň základní školy.

Cílem této studie bylo popsat a reflektovat pedagogické portfolio v konkrétním koncepčním záměru v komplexnosti, autentičnosti a vývojové dynamice. Portfolio bylo představeno jako funkční nástroj rozvoje reflektivity studentů učitelství, reflexe profesního učení a rozvoje profesní identity.

Bylo identifikováno, že jde o nástroj, který podporuje integraci obsahů a výsledků profesního učení studentů multioborového studia a přispívá k autentickému hodnocení studentů učitelství.