Pracovní skupinou pod vedením Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy byl vytvořen návrh Standardů základního vzdělávaní i pro obor Tělesná výchova. Tento evaluační prvek představuje podpůrný materiál pro učitele k ověření, zda je cílů tělesné výchovy na úrovni 5. a 9. ročníku dosahováno.
Z pohledu školy je podstatná možnost využití tohoto podpůrného materiálu v praxi. Učitelé hrají při implementaci standardů zásadní roli, proto je důležitý jejich postoj, znalost a samotné uchopení standardů v rámci výuky.
Cílem studie bylo zmapovat názory učitelů na problematiku tělovýchovných standardů. Šetření se zúčastnilo 266 učitelů tělesné výchovy na základní škole. Výsledky ukázaly na souhlas učitelů s ověřováním standardů pro tělesnou výchovu.
Nejvíce se přiklánějí k alternativě, aby ověřování probíhalo dobrovolně v rámci tzv. školního testování. Zároveň preferují, aby předvedení pohybových činností tvořilo hlavní hodnotící složku při ověřování standardů.
Výzkum současně odhalil nízkou obeznámenost učitelů s navrhovanými standardy.