Charles Explorer logo
🇨🇿

Náboženská komunikace: Mediální obraz křesťanství

Publikace na Fakulta sociálních věd |
2018

Abstrakt

Mediální obraz křesťanství byl podnázev již pátého ročníku konference Náboženská komunikace, která se konala 8. února 2018 na půdě Fakulty sociálních věd, Univerzity Karlovy v Praze. Také letos se na ní sešli odborníci z České republiky, Slovenska a Polska, aby společně diskutovali nad tématem křesťanství v médiích.

Jelikož dnešní doba je obestřena vlivem nových médií, tak ani ty nemohly na konferenci chybět. Letošní konferenční téma, které oslovilo mnoho odborníků, bylo ve většině případů stavěno na národní popřípadě mezinárodní úroveň.

Na základě zde uvedených příspěvků se nabízí další možnosti výzkumu, které by k této debatě přispěly a obohatily by celkový náhled na zkoumanou problematiku. Může se jednat např. o mediální obraz křesťanství na malých vesnicích.

Zejména v České republice jsou malé vesnice nositelem křesťanských hodnot a tradic a ne vždy mají jejich obyvatelé přístup k odborným křesťanským médiím, vyjma rádia Proglas a televize Noe. Často nevyhledávají ani jiná masová média. Ze zkušenosti vím, že se spíše upírají k regionálním plátkům, které vydávají jednotlivé farnosti.

Je pravděpodobné, že bližší rozbor chování těchto skupin, které může být ovlivněno geografickou polohou, ale i ročním cyklem, by dokázal přinést zajímavé vzorce chování. Na základě takto získaných výsledků by bylo možné lépe připravovat obsah v jednotlivých médiích a efektivněji zacílit daná média a jejich působení