Cílem příspěvku je prezentovat intervenční program modernizované hudebně-pohybové výchovy pro žákyně na druhém stupni ZŠ. Program je zaměřen na rozvoj vybraných hudebně-pohybových schopností (rytmická percepce, rytmická přizpůsobivost, dynamická rovnováha, pohybová tvořivost a senzoricko-auditivní schopnost).
Měření účinnosti hudebně pohybového programu bylo realizováno prostřednictvím hudebn ě-pohybových testů a testem hudebnosti dle Bentleye. Hodnocení aktuální úrovně hudebně-pohybových schopností bylo realizováno dvakrát, tj. před a po ukončení intervence.
Výzkumu se účastnilo celkem 56 žákyň ve věku 13-16 let. Na základě výsledků testu normality distribuce dat byly použity statistické testy: neparametrický Wilcoxonův párový test a párový t-test. Šetření prokázalo statisticky významné rozdíly v některých výsledcích pretestu a post testu, u vybraných schopností byl zjištěn rozvíjející vliv intervenčního programu.
Výzkum je součástí disertační práce.