CÍLE Cílem příspěvku je nejprve představit proces přijímacího řízení na Pedagogickou fakultu UK, v rámci toho popsat společné znaky a také specifika jednotlivých oborů. Dále budou prezentována data nashromážděná od studentů oboru Český jazyk se všemi kombinacemi a budou představeny první výsledky analýzy predikční validity uskutečněné na tomto vzorku.
TEORETICKÁ VÝCHODISKA Predikční validitou chápeme schopnost testu předpovídat budoucí úspěch a je jednou z jeho důležitých vlastností. Pro její výpočet se používá regresní a korelační analýza.
Mezi nejužívanější prediktory patří přijímací testy a hodnocení ze středních škol, přičemž porovnávání jejich vlivu je jedním z nejčastěji diskutovaných témat. Ač existuje několik definic pro akademický úspěch, jako jeho kritéria se většinou uvádějí studijní průměr během prvního ročníku studia, postup do druhého ročníku a úspěšné dokončení studia.
METODOLOGIE Nejprve byl vytvořen přehled procesu přijímacího řízení na Pedagogickou fakultu UK. Dále se pracovalo s daty studentů oboru Český jazyk se všemi kombinacemi.
U studentů nás zajímaly především maturitní známky a body u přijímacích zkoušek. Celkem byla shromážděna a analyzována data od 96 studentů aktuálně se nacházejících ve svém druhém roce studia.
Predikční validita bude počítána několika statistickými analýzami. Mezi klíčové prediktory budou zahrnuty výsledky přijímacích zkoušek a výsledek z maturitní zkoušky, zejména z testů společné části maturity.
Za kritéria úspěchu bude vzato několik hodnot průměrného prospěchu podle vhodně zvolených kombinací klíčových předmětů během studia. Byl vytvořen přehled procesu přijímacího řízení na Pedagogickou fakultu UK.
Shromážděna byla data 96 studentů oboru Český jazyk se všemi kombinacemi aktuálně se nacházejících ve svém druhém roce studia. Jako prediktory úspěšného studia nás především zajímaly výsledky testů společné části maturitní zkoušky, maturitní známky a body u přijímacích zkoušek.
Predikční validita bude počítána několika statistickými analýzami. Za kritéria úspěchu bude vzato několik hodnot průměrného prospěchu podle vhodně zvolených kombinací klíčových předmětů během studia.
ZÁVĚRY Data jsou aktuálně (květen 2018) shromažďována od studentů oboru Český jazyk, následovat budou data studentů dalších oborů, např. Psychologie a Pedagogika.
Odhad počtu studentů, na jejichž datech by byly analýzy udělány, je 200. Statistické analýzy budou provedeny v následujících měsících a jejich výsledky budou známy a prezentovány na konferenci ČAPV v září 2018.