Cílem tohoto článku je shrnout pojetí mýtu C. S.
Lewise vzhledem k teorii pojmové metafory a alespoň běžně ukázat, jakým způsobem může být takové pojetí mýtu pro tento přístup k jazyku inspirující a jak naopak může teorie pojmové metafory výše nastíněný pohled rozšířit. Za tímto účelem se článek věnuje mýtu na třech propojených rovinách: mýty jako symbolická vyprávění, mýty jakožto metanarativy a mýty jako svědkové a tvůrci lidské každodennosti.
Autorka klade důraz na skutečnost, že samotný kognitivní přístup k jazyku, jehož je pojmová metafora příkladem, může být považován za mýtus, který slouží k uchopení určitého aspektu skutečnosti. Z toho důvodu musí být neustálém dialogu s filosofií, která může být velmi užitečným nástrojem pro tematizaci základn ích kategorií, s kterými kognitivní lingvistika pracuje, jako je například svět, tělesnost a zkušenost.