Příspěvek se zabývá nákupním chováním mileniálů v diskursu sociálních podniků. Sociální podniky vznikají na trhu proto, aby suplovaly úlohu státu a snažily se vyřešit určitý, často lokální problém.
V době, kdy si upevňují svoje postavení, učí se používat nástroje komerčního marketingu a komerčního řízení pro svůj zisk, se musí zároveň učit oslovovat generaci mileniálů, která je v současné době v produkčním věku. Tuto skupinu potenciálních zákazníků musí sociální podniky zaujmout natolik, aby získaly loajální zákazníky.
Ovšem na první problém můžeme narazit ihned při prvotním kontaktu spotřebitele se sociálním podnikem. Jde o samotný pojem "sociální podnik".
Jak je tento pojem vnímán generací mileniálů? Má pozitivní nebo {5/8} Scientia et Societas }} 4/18 69 Vědecké stati negativní konotaci? Příspěvek pomocí kvantitativního výzkumu zjišťoval povědomí o sociálním podnikání mezi mileniály a za použití kvalitativních výzkumných metod analyzoval nákupní rozhodování této generace u produktů ze sociálních podniků. Výsledky ukazují, že sociální podniky jsou mileniály nezřídka zaměňovány za neziskové organizace, ale přesto zhruba polovina respondentů dokázala sociální podnik definovat relativně přesně.
Z výzkumu dále vyšlo najevo, že je nutné komunikaci podstaty podniku diverzifikovat podle skupin zaměstnávaných osob. Ačkoliv tato generace nekupuje běžně produkty sociálních podniků, v zásadě by se nákupu nebránila a ve výsledcích výzkumu se neobjevují negativní konotace spojené s tímto typem podniků