Význam neformálního vzdělávání pro společnost a budoucí generace narůstá. Narůstá také spektrum volnočasových vzdělávacích aktivit, které se nabízí mladému člověku.
Otázkou je, jaké neformální vzdělávací aktivity volit, aby měly pro každého takový vzdělávací přínos, jaký se od nich očekává. V kontrastu s tím, jaké neformální vzdělávací aktivity nabízet, aby motivovaly mládež ke studiu stále méně žádaných přírodovědných oborů.
Tato studie si klade za cíl objasnit specifika (strategie) výzkumu v kontextu vybrané neformální aktivity. Poster odhaluje úspěšný případ realizace paleontologického příměstského tábora a zároveň představuje výsledky provedeného pilotního šetření.
Během něj došlo k vymezení a ověření strategií pro výzkum vzdělávacích faktorů uvedené neformální vzdělávací aktivity. V důsledku jsou zveřejněny prvky, které jsou pro účely výzkumu esenciální a prvky, které šetření limitují.
Smyslem je, aby byly strategie aplikovatelné při podobně dimenzovaných šetřeních v oblasti neformálního vzdělávání a byly potenciálně dále rozvíjeny. V neposlední řadě je úmyslem nabídnout inspirativní pojetí volnočasové aktivity pro mládež v úzce specializovaném oborovém zaměření.