Současné chemické vzdělávání řeší problémy související s určováním obsahu učiva a vzdělávací strategie, která by odpovídala současným vzdělávacím požadavkům. Hlavní požadavky jsou, aby byl obsah učiva aktuální, spojený s praxí, ochranou životního prostředí a jinými aspekty současného života, stejně jako s aktivizujícími vzdělávacími strategiemi souvisejícími se zájmem a motivací žáků.
Různé formy interaktivního vzdělávání tyto požadavky do značné míry splňují. Naším cílem je tedy vytvořit a ověřit program interaktivního kurzu chemie pro základní školy na základě charakteristik interaktivního vzdělávání spojeného s ICT.
Tento program by se měl realizovat pomocí vzdělávací webové stránky a měl by splňovat současné požadavky, které se kladou na přírodovědné vzdělávání na úrovni ISCED 2. Toto téma je aktuální vzhledem k současnému nedostatku interaktivních kurzů chemie.
Příspěvek ukazuje vybrané formy interaktivního chemického vzdělávání, které používáme v kurzu chemie na úrovni základního vzdělávání, a způsob, jak je aplikovat.