Charles Explorer logo
🇨🇿

Využití interaktivních metod a prostředků ve výuce chemie na úrovni ISCED 2

Publikace na Přírodovědecká fakulta |
2018

Abstrakt

Současné chemické vzdělávání řeší problémy spojené především se stanovením obsahu učiva, který bude odborně správný, přiměřeně rozsáhlý a zároveň spojený s aktuálními aspekty života současné společnosti, a problémy strategie výuky, která bude podněcovat zájem a zaujetí žáků pro přírodní vědy. Naším cílem je proto vytvořit a ověřit interaktivní kurz chemie s adekvátním obsahem pro úroveň základní školy (ISCED 2) spojený s ICT, který bude realizován prostřednictvím vzdělávací webové stránky.

V první části příspěvku jsou popsány vybrané způsoby interaktivní výuky chemie podporující zvýšení kognitivní aktivity žáků a účinnosti učebního procesu s využitím ICT. Ve druhé části je pak charakterizován vytvořený kurz chemie a uvedeny možné způsoby aplikace interaktivní výuky v tomto kurzu.

Webová stránka kurzu bude postupně pilotně ověřována ve školní praxi a nakonec upravena do finální podoby pro využití ve výuce chemie na základní škole.