Model obsahu stereotypu (Stereotype Content Model) a koncept komplementárních stereotypů představují v současnosti nejvlivnější sociálně-psychologickou teorii v oblasti stereotypů. V představené studii jsou aplikovány na 12 profesních kategorií s rozdílnou prestiží, požadavky na vzdělání a povahou pracovních činností.
U profesních kategorií byla posuzována dimenze kompetence rozdělená na subdimenzi inteligenci a subdimenzi šikovnosti a dimenze laskavosti. Dále bylo zjišťováno, jaké emoce dané profesní kategorie vzbuzují - zda se jedná o závist, obdiv, lítost nebo znechucení.
Kvantitativní výsledky byly doplněny analýzou spontánně uváděných atributů spojovaných s jednotlivými profesními kategoriemi s cílem zjistit, zda odpovídají kvantitativnímu hodnocení v uvedených dimenzích. Výzkumný soubor tvořilo 269 osob.
Výsledky ukázaly, že rozdělení dimenze kompetence na dvě subdimenze je funkční. Obecné hodnocení kompetence pro profesní kategorie není vhodné.
Dále se u části profesních kategorií potvrdila komplementarita stereotypu, tedy že respondenti měli tendenci vyvažovat jednu slabě hodnocenou dimenzi jinou. Zároveň bylo prokázáno, že asociované emoce s hodnocenými dimenzemi úzce souvisely.