Charles Explorer logo
🇨🇿

Počáteční čtení : čtu a stávám se čtenářem (Cesty propojení výzkumu a praxe) - 2018

Publikace

Abstrakt

Konference navázala na již realizované konference v letech 2014 a 2016. Cílem bylo představit nové poznatky vzešlé z výzkumů a projektů, ale také dát prostor praktickým zkušenostem a osvědčeným postupům ze všech aktivit podporujících rozvoj čtenářské gramotnosti a čtenářství u našich žáků, z pohledu různých vědních disciplín (primární a předškolní pedagogika, pedagogická psychologie, speciální pedagogika, lingvistika, aj.).

Byl tak dán prostor pro setkávání odborníků z vysokých škol i profesionálů z praxe, které spojuje zájem o problematiku rozvoje čtení a čtenářství a souvisejících gramotnostních dovedností. Konference byla určena nejen pro akademické pracovníky a studenty magisterských a doktorských programů, ale také pro pracovníky odborné praxe - učitele mateřských a základních škol, vychovatele, pracovníky školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení, pracovníky knihoven, ale také pro všechny ostatní, které rozvoj gramotnosti, čtení a čtenářství našich dětí zajímají.

Dopolední plénum zahrnovalo plenární příspěvky s mezinárodní účastí, odpoledne se uskutečnila jednání v sekcích, jedna sekce měla zahraniční účast - představena byla diagnostická baterie, která vzniká ve spolupráci čtyř zemí Evropské unie. Program doprovodil i mimořádný kulatý stůl, reflektující 100 let české (a slovenské) dětské literatury.

Na závěr konference si studenti PedF UK připravili scénické čtení.