V příspěvku jsme se zabývali problematikou vývoje psaní od 1. do 5. ročníku základní školy. Popsali jsme dynamiku osvojení písařských dovedností v tradičním vázaném vzoru písma a v nevázaném vzoru písma Comenia Script.
Výzkumný vzorek zahrnoval dvě skupiny. První tvořili písaři píšící vázaným písmem.
Druhá skupina byla sestavena ze žáků, kteří píší nevázaným vzorem písma Comenia Script. Výzkum byl designován jako průřezová studie. Úroveň písařských dovedností byla sledována na začátku a na konci školního roku 2015/2016.
Pro zpracován í dat byla použita kvantitativní a kvalitativní metodologie. Statistická analýza posuzovala získaná data třemi faktory: pohlaví, ročník, vzor písma.
Analýzy odhalily rozdílnou dynamiku v osvojování písařských dovedností. U písařů v Comenia Script jsme zaznamenali významně vyšší v písařských dovednostech.
S ohledem na efekt pohlaví musíme konstatovat, že dívky mají v průběhu všech sledovaných ročníků lepší výsledky v písařských dovednostech.