Metodická příručka se věnuje problematice začleňování dětí s odlišným mateřským jazykem do mateřských škol v ČR. Vychází z principů inkluze a je určena pro učitelky a ředitelky mateřských škol, pracovní školských poradenských zařízení, přípravných tříd a dalších institucí pracujících s dětmi s OMJ v předškolním věku.
Jednotlivé kapitoly se věnují české právní úpravě a podmínkám vzdělávání dětí s OMJ v ČR, počáteční adaptaci dítěte, jazykovému rozvoji, komunikaci, podpoře začleňování dítěte do kolektivu a dalším důležitým oblastem. Obsahuje informace a doporučení pro usnadnění tohoto procesu jak dětem, tak i jejich rodičům a samotným učitelům.
Přepracované vydání příručky reaguje na legislativní změny v podpoře dětí se speciálními vzdělávacími potřebami po novelizaci legislativy v roce 2016 a dále.