Výzkumná sonda "Paměť místa" navazuje na sondu s názvem "Cesty", která byla realizována formou workshopu v březnu 2017 v Portugalsku na Vysoké škole pedagogické v Lisabonu, která je součástí Polytechnického Institutu tamtéž. Předmětem zkoumání byly opět vzájemné přesahy architektury, výtvarného díla a výtvarné edukace a jejich společná "řeč" napříč těmito obory.
Hlavním výzkumným nástrojem badatelova poznávání vlivů a vztahů, které utvářejí postoje mladého člověka k historii daného prostoru a jeho uvědomování, byly slovní i v ýtvarné výpovědi studentů. Cílem výzkumu bylo získat z výpovědí studentů aktuální data o jejich prožívání citového vztahu ke konkrétnímu místu.
Zásadním edukačním prostředkem dosažení tohoto cíle byla vlastní umělecká tvorba badatelky, nabízená studentům k tvůrčí reflexi v cíleném pedagogickém výtvarném programu. Edukačním záměrem tohoto programu bylo rozvíjení představivosti a vnímavosti studentů k architektuře a dalším formám umělecké prostorové tvorby.