Charles Explorer logo
🇨🇿

Učitel - klíčový článek ve spolupráci školy a muzea

Publikace na Pedagogická fakulta |
2017

Abstrakt

Téma článku vychází z šířeji pojatého výzkumného šetření realizovaného v rámci projektu disertační práce na téma Výukové cíle muzejní edukace jako prostředek rozvoje funkční spolupráce školy a muzea. Ačkoliv bylo hlavním cílem výzkumu prostřednictvím hloubkových rozhovorů zmapovat očekávání učitelů ve vztahu k výukovým cílům edukačních programů v muzeu, došlo k překvapivému zjištění - v průběhu analýzy a interpretace dat se neplánovaně vynořila kategorie role učitel.

Učitelé jasně identifikovali sami sebe jako osoby, které nestojí vně procesu muzejní edukace, ale v dikci konceptu tří fází školní návštěvy muzea se spolupodílejí na efektivním výsledku učení svých žáků. Článek na pozadí třífázového konceptu spolupráce školy a muzea poukazuje na konkrétní strategie a postupy, které pomáhají učiteli v praxi k naplňování takto pojaté role.