Poskytujeme první detailní analýzu vlivu abecedního pořadí na výkonnost firem, založenou na datech shromážděných za téměř dvě desetiletí a pokrývající tři hlavní skupiny evropských jazyků. Také měříme vliv použití anglických slov v názvech společností v neanglicky mluvících zemích, vliv názvů, které obsahují "národní" (vlastenecké) slovo a vliv jednoduchých jazykových charakteristik, které byly dříve zkoumané v literatuře týkající se marketingu názvů značek.
Zjišťujeme, že abecední pořadí má vliv na různé indikátory výkonnosti firmy v několika evropských zemích, zejména v odvětvích s přímou vazbou na zákazníky. Vliv abecedního pořadí odráží neefektivity trhu, je nejsilnější v zemích mluvících románskými a slovanskými jazyky a méně významný v germánsky mluvících zemích. "Národní" slova se pojí s výrazně vyšším růstem tržeb např. v Polsku, Francii a Norsku.
V naší další práci se hodláme zaměřit na prohloubení analýzy prezentované v tomto článku. Chceme studovat zejména případy, ve kterých pozorujeme vliv abecedního pořadí, a prozkoumat mechanismy, kterými mohou n ázvy firem ovlivňovat svou ekonomickou výkonnost.
Je možné například pomocí abecedního pořadí predikovat počet výsledků vyhledávání názvu firmy pomocí Googlu? Také plánujeme provést analýzy pro jednotlivá odvětví a propojit je s problematikou vyhledávání v adresářích a se strukturou prodejů v odvětvích.