V prezentaci jsem se zaměřila na konkrétní výstup z rozsáhlé případové studie, zabývající se analýzou galerijní edukace a následné výuky vycházející z rozboru videoartu Douglase Gordona (1996).Dílo zpracovává filmovou adaptaci o dvojnících -Dr. Jekyll a Mr.Hyde od Roubena Mamouda z roku 1931.
Kritické nahlížení díla v edukaci otevřelo prostor pro základní etickou otázku dobra a zla. K interpretaci díla přispěly i vztahované intertextuální kontexty dalších uměleckých děl (nejčastěji literárních a filmových adaptací), které studenti stavěli do komparativní pozice vůči interpretovanému dílu.
Dalším stěžejním bodem prezentace byl graf, dokreslující jednotlivé fáze takové výuky. Ve vztahu k interpretaci uměleckého díla je třeba mít na paměti, že vizuální zkušenost není plně vysvětlitelná pomocí textového modelu.
Přesto je i mluvení o viděném jednou ze základních metod výtvarné výchovy ve vztahu k rozvíjení funkční vizuální gramotnosti.