Charles Explorer logo
🇨🇿

Psychologie zdraví v přípravě učitelů výchovy ke zdraví na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy

Publikace na Pedagogická fakulta |
2019

Abstrakt

Příspěvek seznamuje se současným pojetím psychologie zdraví a příbuzných disciplín v přípravě budoucích učitelů výchovy ke zdraví na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. V kontextu specifické geneze a proměn studijního oboru výchova ke zdraví je ilustrován rostoucí význam učiva psychologie zdraví pro naplnění profilu absolventa tohoto oboru.

Představena je nejen obsahová koncepce psychologie zdraví a návazných předmětů v kurikulu bakalářského a magisterského stupně oboru výchova ke zdraví, ale též specifická hlediska výběru konkrétního učiva těchto předmětů. Ta zohledňují nejen aktuální stav příslušných vědních disciplín u nás a v zahraničí, ale také novou podobu rámcových vzdělávacích programů pro základní, gymnaziální a středoškolské vzdělávání.

V letos připravovaných inovovaných studijních plánech oboru výchova ke zdraví bude učivo psychologie zdraví ještě výrazněji provázáno s ostatními tématy teorie zdraví. Nově koncipované předměty této skupiny tak vytvoří ucelený modul, který by bylo možno označit jako antropologii zdraví a nemoci, neboť pokrývají učivo od biologických aspektů zdraví, přes aspekty psychologické, pedagogické a sociologické až k náhledům filozofickým.